..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Potęga informacji.



"Wojna przyszłości będzie wojną o informację"

Tak właściwie to powyższy cytat stanowi kwintesencję całego niniejszego artykułu i jeżeli ktoś rozumie go w pełni nie musi nawet czytać dalej:P
Jeżeli jednak nie qmasz go do końca, albo nie jesteś co do niego w pełni przekonany to lepiej przeczytaj ten artek.
Na początek zastanów się czym tak właściwie jest informacja? Encyklopedycznie jest to: "Czynnik, dzięki któremu człowiek lub urządzenie autom. mogą przeprowadzić bardziej sprawne, celowe działanie;
jednostka - bit". I pasuje ta definicja bardzo dobrze do naszych rozważań. Informacja jest czynnikiem, jak bardzo ważnym w naszym życiu przekonamy się za chwilę. Dzięki niej możemy naprawdę zrobić wiele
więcej niż bez. Ja tak właściwie posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że cały wrzechświat to zbiór niepoliczalnej ilości informacji. Jest tego naprawdę bardzo, bardzo dużo. W dodatku jest wiele ich rodzajów. Nas jednak jako zjadaczy typowego erpegowego chleba interesują najbardziej te informacje, które byłyby nam najbardziej przydatne. Jako że "life is brutal 'n full of zasadzkas" trzeba umieć zdrowo kombinować.
Zauważcie jakie znaczenie ma informacja w dzisiejszych czasach. Gdyby AMD znało plany rozwojowe Intela dotyczące nowych procesorów i rozwiązań
w nich zastosowanych mogliby zrobić coś o wiele lepszego, innowacyjnego. Iść wielki krok na przód i wymieść konkurencję. Gra idzie o miliardowe
kwoty pieniędzy. Albo gdyby ktoś posiadał informację o miejscu pobytu Osamy miałby także niezły argument przetargowy do negocjacji. Czy może cała afera Rywina - jeśli znalazłby się ktoś kto zna całą prawdę to
znaczna część naszego kochanego polskiego rządu miałaby skromnie mówiąc przerąbane:P To samo informacje o notowaniach giełdowych papierów
wartościowych - niewyobrażalne sumy pieniędzy. Wszystko to tylko wierzchołek góry lodowej. Takich przykładów na pewno bez problemu jesteście sami w stanie podać co nie miara. Ważny dla nas jest fakt, że
informacja ma jedną niezaprzeczalną wartość - pieniężną. A jak wiecie doskonale dla pieniędzy człowiek jest w stanie zrobić wszystko. Więc dla zdobycia informacji także. Dobrym przykładem są tutaj reporterzy gazet czy telewizji, którzy czynią różniaste dziwy, aby daną informację zdobyć dla swojego pracodawcy. Możliwości co nie miara.
Do tego wszystkiego dołóżcie to, że żyjemy w dobie komputerów, internetu i telefonii komórkowej, gdzie możliwość wymiany informacjii jest tym co ten cały interes kręci i napędza. Środki masowego przekazu
tak obecne w naszym codziennym życiu to jedna ogromna góra informacji, którymi jesteśmy zasypywani na każdym kroku, gdzie tylko się nie ruszymy.
A teraz skoczmy w przyszłość. Znaczenie informacji już dziś jest ogromne i niepodważalne. To co dopiero będzie w przyszłości? W cyberpunkowej przyszłości, gdzie jako gracze wszystko to dzieje się na naszych oczach?
Informacja stanie się potęgą absolutną - ten kto będzie posiadał odpowiednie informacje, będzie rządził. Informacja to także władza. Mają one ze sobą bardzo, bardzo wiele wspólnego. Odpowiednie dojścia i
kontakty plus łeb na karku to gwarancja długiego i dostatniego życia. Bo informację musimy także odpowiednio wykorzystać. Trzeba wiedzieć kto
może jej najbardziej potrzebować. Jeżeli wykradniemy dane dotyczące jakiegoś leku to warto by swe kroki zwrócić w stronę konkurencji. Tak, konkurencja w procesie wymiany informacji także ma wielkie znaczenie.
Nikt nie zapłaci więcej niż inna firma farmaceutyczna, która w dodatku niebyt się lubi z tą, której te dane udało się nam ukraść.
Dalej całe zjawisko hackerstwa - to wszystko toczy się o informacje. Hackerzy chcą wiedzieć. A że się na tym co robią znają to wiedzą. I w cyberpunku rola informatora jest szalenie ceniona, wielocyfrowo płatna i dająca wiele różnych profitów, względów i kontaktów.
Jako gracz spokojnie moglibyśmy się zająć takową profesją. Zostać informatorem niezależnym, sprzedającym każdemu wszystko co popadnie,
albo rządowym, czy też zająć się szpiegostwem przemysłowym. Jakiej drogi nie wybierzemy wszędzie pojawiają się wielocyfrowe liczby powodujące, że
na sam ich widok człowiekowi ślina cieknie.
Z drugiej strony jako informator ma też trochę lipę - jeżeli zostaniesz namierzony to informacja o tobie ma nieocenioną wartość - dla ciebie:P
Bo murowane jest, że od teraz każdy będzie chciał cię sprzątnąć i tylko kwestią czasu stanie się moment w którym to nastąpi. To się nazywa ryzyko zawodowe i musisz je uwzględnić w kosztorysie zleceń:P
Wracając do tematu wojny. Jak myślicie jak ona może wyglądać w przyszłości? Jak już wygląda? Czy będzie to krwawa rzeź, gdzie ginąć będą miliony, czy polityka połączona właśnie z posiadaniem odpowiednich,
jakże cennych informacji? Po co mają ginać ludzie, skoro wystarczy trochę pomyśleć, wysłać paru szpiegów, informatorów i odpowiednio wykorzystać to co uda im się znaleźć? Ten sposób jest prostszy,
łatwiejszy i przyjemniejszy. I według mnie stanie się on sposobem podstawowym (o ile już nie jest) w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju sporów. Zobaczcie jak USA kmini w związku ze swoimi działaniami
wojennymi i topikiem produkcji broni chemicznej w coponiektórych krajach. Ciekawe, nie? To właśnie jest doskonały przykład połączenia polityki i zdobywania odpowiednich informacji. A w grę wchodzą takie
sumy pieniędzy, że gdybyście poznali je to by się wam wasz własny licznik waluty w kopule przekręcił pare razy.
W przygodach skrzętnie serwowanych wam przez waszych misiów gry weźcie solidną poprawkę na kurs i zakręćcie się wokół tematu informacji. Na próbę spróbujcie zdobyć coś cennego co warte jest ryzyka i sprzedajcie to odpowiedniej osobie bądź też instytucji. Zobaczcie też jaka rozkmina włączy się waszemu misiowi, kiedy nagle ni stąd ni zowąd zaskoczycie go
trybem 'podwyższonego stanu kombinowania'.
Wykorzystanie tematu stanowi dobry materiał na przygody, więc możecie szepnąć kilka słówek swojemu MG. W końcu to też wszystko chaczy o szpiegostwo, a więc o intrygi, spiski i całe to mięcho, które tak bardzo
lubimy konsumować w postaci przygód. Więc do dzieła i pamiętaj, że oni wiedzą o tobie wszystko...


Corwin.
komentarz[4] |

Komentarze do "Potęga informacji."



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   Sonda
   Jak oceniasz nowe teksty w tym serwisie?
Świetne
Bardzo Dobre
Dobre
Przyzwoite
Słabe
Bardzo Słabe
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Narkotyki i s...
   Karabin snajp...
   Implanty.
   Kodeks Honoro...
   Halucynogenne
   Karabin snajp...
   Karabin snajp...
   Kiedy człowie...
   BMW FX
   Karabin maszy...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.119173 sek. pg: